• rejsy na statku
  • o nas
  • współpraca z kruzy.pl
  • regulamin
  • kontakt z kruzy.pl

REJSY WYCIECZKOWE - PODSTAWOWE INFORMACJE PRAKTYCZNE

  1. System rezerwacyjny online czyli jak dokonać rezerwacji?

    Wyszukiwarka Kruzy.pl jest jednocześnie systemem rezerwacyjnym, dzięki któremu możecie Państwo dokonywać w trybie rzeczywistym faktycznych rezerwacji wraz z wyborem konkretnej kabiny, pokładu, terminu rejsu. Jesteśmy jedynym biurem podróży w Polsce i tej części Europy, które może pochwalić się systemem rezerwacyjnym dedykowanym bezpośrednio swoim Klientom.

    Aby złożyć rezerwację, należy w wyszukiwarce określić parametry rejsu, a następnie po wyborze trasy, terminu, ilości osób, typu kabiny, numeru kabiny, wpisać wszystkie dane uczestników. Po zaakceptowaniu warunków uczestnictwa na podany w rezerwacji adres mailowy zostanie przesłana wiadomość z umową, na której odnajdą Państwo terminy płatności.

    Za potwierdzoną rezerwację uważa się taką, za którą Klient wpłacił w wymaganym terminie zaliczkę lub całość ceny zgodnie z załączonym do umowy harmonogramem płatności, wyróżnioną na umowie jako I ratę. W przypadku niedotrzymania terminów płatności rezerwacja zostaje anulowana.
  2. Procedura płatności za rezerwację?

    Akceptując umowę przesłaną przez KRUZY.PL uczestnik zobowiązuje sie do wpłacenia kwot podanych w harmonogramie płatności na podane w umowie konto bankowe VENITI Kruzy.pl z zachowaniem terminów płatności. W przypadku bliskiego terminu płatności możecie zostać Państwo poproszeni przez zespół KRUZY.PL o przesłanie potwierdzenia przelewu (skan) na adres rezerwacje@kruzy.pl bądź faksem na nr 22 490 93 89.

    W przypadku wszystkich pilnych trybów płatności (rejsy wycieczkowe promocyjne, wyprzedaże, rejsy specjalnie) zostaniecie Państwo poinformowani o tym przez zespół KRUZY.PL drogą telefoniczną bądź mailową.
  3. Czy istnieje możliwość przedłużenia rezerwacji, jak można to zrobić?

    Każda z Państwa rezerwacji jest założona do końca danego dnia lub dłużej, dokładny czas obowiązywania wstępnej rezerwacji jest określony w umowie przesłanej automatycznie na Państwa adres emailowy. Rezerwacja wstępna niezobowiązująca i bezpłatna. W przypadku, gdy potrzebują Państwo więcej czasu na wpłatę 1-szej raty na specjalne zapytanie zespół KRUZY.PL może ją Państwu przedłużyć. Zwykle przedłuża się rezerwację do 72h. W celu przedłużenia rezerwacji wstępnej (opcji) prosimy o kontakt telefoniczny pod nr 22 490 99 50 i 22 490 99 51 lub drogą mailową na adres rezerwacje@kruzy.pl. Przedłużanie Państwa rezerwacji nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami.

    Rezerwację uznaje się za przedłużoną po potwierdzeniu tego faktu przez Kruzy.pl. W przypadku rejsów specjalnych bądź takich kiedy termin wypłynięcia jest bardzo bliski linia żeglugowa może nie wyrazić zgody na przedłużanie wstępnej rezerwacji. W takim wypadku należy potwierdzić taką rezerwację zgodnie z harmonogramem płatności przesłanym przez Kruzy.pl.
  4. Pomyliłem się przy wpisywaniu danych uczestników? Co mam zrobić?

    W przypadku pomyłki podczas wpisywania danych do formularza rezerwacyjnego, prosimy o niezwłoczny kontakt z biurem jeszcze przed potwierdzeniem rezerwacji. Z reguły w większości przypadków pomyłki w rezerwacji nie skutkują przepadkiem rezerwacji, ani konsekwencjami finansowymi pod warunkiem, że rezerwacja nie została jeszcze potwierdzona. Na etapie rezerwacji wstępnej (opcji) możecie Państwo dokonywać wszelkich istotnych zmian w rezerwacji.
  5. Złożyłem rezerwację w weekend, jak mogę ją potwierdzić?

    W przypadku rezerwacji złożonych w weekend od godz. 18 w piątek do niedzieli, Państwa rezerwacja zostanie potwierdzona jeżeli w ciągu 24 h od złożenia rezerwacji wyślą Państwo drogą mailową na adres rezerwacje@kruzy.pl bądź faksem na nr 22 490 93 89 potwierdzenie dokonania przelewu. W przypadku nie dostarczenia wyżej wymienioną drogą potwierdzenia przelewu rezerwacja zostanie anulowana.
  6. Co obejmuje cena rejsu?

    Cena rejsu obejmuje:
    • rejs w kabinie wybranej kategorii
    • 3 posiłki dziennie (śniadanie, obiad, kolacja)
    • przekąski między posiłkami głównymi
    • napoje niegazowane (woda, ewentualnie herbata, soki)
    • korzystanie z atrakcji na statku (m.in. baseny, jacuzzi, teatr, wejście do kasyna, dyskoteki, animacje)
    • serwis kabinowy i bagażowy
    • udział w imprezach organizowanych na statku
    Dodatkowo w cenie wszystkich rezerwacji dokonywanych poprzez system rezerwacji on-line Kruzy.pl są już uwzględnione opłaty portowe
  7. Czego nie obejmuje cena rejsu?

    Cena rejsu nie obejmuje:
    • obowiązkowych napiwków dla załogi statku (ok. 8-10€/os./dzień)
    • kosztów napojów gazowanych i alkoholowych, kawy z ekspresu
    • kosztów wycieczek fakultatywnych
    • kosztów dojazdu do portu
    • korzystania z punktów usługowych na statku (fryzjer, pralnia, salon piękności, salon odnowy biologicznej
    • kosztów ewentualnych wiz
  8. Jak dostać się do portu?

    Rejsy wycieczkowe rozpoczynają się z różnych portów na całym świecie. Zespół Kruzy.pl pomagają swoim Klientom w organizacji przelotów, transferów z lotniska do portu i portu na lotnisko, rezerwacji hotelu przed bądź, po rejsie. Szczegółowych informacji udziela zespół sprzedaży Kruzy.pl pod nr tel. 22 490 99 50 i 22 490 99 51, bądź drogą mailową na adres: rezerwacje@kruzy.pl
  9. Jakie ważne dokumenty należy ze sobą zabrać?

    W przypadku rejsów w granicach Unii Europejskiej, każdy uczestnik jest odpowiedzialny za posiadanie ważnego dowodu osobistego, bądź paszportu (ważnego min. 6 miesięcy licząc od daty ukończenia rejsu). W przypadku rejsów poza granicami UE, każdy uczestnik powinien mieć ze sobą ważny paszport a czasami także (jak np. w przypadku rejsów wypływających np. z portów Stanów Zjednoczonych, Kanady, Indii) ważne wizy. W przypadku, gdy wymogiem rejsu jest posiadanie ważnych wiz Kruzy.pl pośredniczą w ich uzyskaniu.
  10. Rodzaje kabin

    Standardowo można wyróżnić trzy główne rodzaje kabin: wewnętrzne, zewnętrzne z oknem, kabiny z balkonem oraz apartamenty. Powierzchnia kabin wewnętrznych to ok. 14m2 a zewnętrznych i z balkonem to ok. 16m2. W skład standardowego wyposażenia każdej z kabin wchodzą: dwa pojedyncze łóżka lub jedno podwójne, łazienka z prysznicem i toaletą, suszarka do włosów, szafa, stół i krzesło, TV satelitarna, radio, klimatyzacja, telefon do użytku wewnętrznego, mini bar (płatny), sejf, Kabiny wewnętrzne są idealnym rozwiązaniem dla osób, które planują spędzić mało czasu w kabinie a wolne chwile wolą pożytkować na odkrywaniu atrakcji na statku. Kabiny te są najatrakcyjniejszym cenowo wariantem. Nieco droższe – kabiny z oknem, to idealna propozycja dla osób ceniących piękne widoki. Jednak w przypadku gdy ich cena niewiele różni się od tych z balkonem warto rozważyć rezerwację tych drugich – śniadanie z widokiem na wschodzące słońce będzie z pewnością niesamowitym przeżyciem. Taka kabina jest większa i dodatkowo posiada sofę.

    Każda z linii żeglugowych oferuje apartamenty typu Mini Suite, Suite i Grand Suite. W przypadku apartamentów goście mogą korzystać ze specjalnie dedykowanych dla nich usług takich jak np. pakiet Spa, usługa Butler i Concierge, czy wejścia do stref VIP. Zakres usług wchodzących w skład cen apartamentów zależy od linii żeglugowych i kategorii kabin.
  11. Co to jest kabina gwarantowana?

    Linie żeglugowe w swojej ofercie czasami udostępniają na statkach tzw. kabiny gwarantowane. Oznacza to, że można dokonać rezerwacji kabiny w danej kategorii, jednakże przydział konkretnego numeru kabiny zostanie dokonany przed rejsem lub dopiero przy wejściu na statek wycieczkowy(odprawa). Zaletą zarezerwowania kabiny gwarantowanej jest atrakcyjna cena oraz fakt, że goście otrzymują kabinę wybranej kategorii lub wyższej, bez dodatkowych kosztów z tym związanych.
  12. Czy dzieci mają zniżki?

    Linie żeglugowe dokładają wszelkich starań by zadowolić każdego podróżnika, a w szczególności rodziny z dziećmi. Na większości linii żeglugowych dzieci mają specjalne zniżki (w zależności od wieku dziecka, rodzaju statku i trasy). W przypadku rejsów MSC Cruises i Costa Cruises dzieci w wieku do 18 lat płacą tylko opłaty portowe.
  13. Czym płacę na statku?

    Na statku wycieczkowym nie płacą Państwo gotówką. Przed wejściem na statek, podczas odprawy biletowo-paszportowej każdy z uczestników rejsu rejestruje kartę kredytową lub dokonuje wpłaty depozytu. Następnie dostaje kartę magnetyczną (która jest także elektronicznym kluczem do kabiny). Kwota obowiązkowego depozytu waha się w zależności od długości rejsu, trasy, czy statku. Standardowo oscyluje ona w granicach 200 EURO. W przypadku, gdy uczestnik nie wyda całej wpłaconej kwoty depozytu, pod koniec rejsu dostaje zwrot pozostałej kwoty. Z uwagi na wygodę radzimy dokonać rejestracji karty kredytowej, dzięki czemu unikniecie Państwo stania w kolejkach po zwrot depozytu.
  14. Napiwki?

    Napiwki dla obsługi statku są tradycją rejsów wycieczkowych. Są one obowiązkowe dla każdego uczestnika rejsu. Napiwków nie wręczamy osobiście, codziennie z naszej karty magnetycznej odejmowana jest ich kwota (jest ona zależna jest od linii żeglugowej, najczęściej waha się ok. 8-10€/os./dzień).
  15. Czy istnieją oferty dla osób podróżujących w pojedynkę?

    Każda linia żeglugowa posiada w swojej ofercie kabiny jednoosobowe. Koszt dopłaty do takiej kabiny waha się najczęściej w granicach 50% - 75%. Jeśli jednak chcą Państwo zaoszczędzić istnieje również możliwość zakwaterowania 2 – osób tej samej płci w jednej kabinie, wtedy organizator stara się znaleźć osobę, która również jest zainteresowana takim rozwiązaniem.
  16. Jak długo trwa rejs?

    Rejsy oceaniczne mogą trwać od 3 do 120 dni w zależności od linii żeglugowej oraz trasy. Jednak największą popularnością cieszą się rejsy 7 oraz 12-dniowe.
  17. W jakim języku można porozumiewać się na statku?

    Podstawowym językiem używanym na statkach jest angielski, co nie zmienia faktu, że swobodnie można porozumiewać się w języku francuskim, niemieckim, hiszpańskim czy włoskim. Międzynarodowa załoga asystuje gościom w różnych sytuacjach np.: przy wejściu na statek, wyborze i zakupie wycieczek fakultatywnych, podczas posiłków czy przy zejściu ze statku. Na pokładzie pasażerowie mogą uzyskać pomoc w wybranych językach w recepcji lub w specjalnym biurze dla międzynarodowych gości.
  18. Ubiór na statku czyli co zabrać na rejs

    W zależności od pory roku i regionu należy zabrać odpowiednie rzeczy. Ogólnie obowiązuje zasada luźnej elegancji. Ale na basenie, w strefach sportowych obowiązuje styl plażowy czyli pełna dowolność.

    Podczas kolacji panowie powinni mieć długie spodnie i koszulkę typu polo. Należy unikać Tshirtów .Natomiast podczas specjalnego wieczoru – gali kapitańskiej wskazana jest marynarka dla panów i suknia dla pań.
  19. Zakupy na statku

    Butiki stanowią jedną z atrakcji rejsu: markowe ubiory, perfumy, dodatki kuszą ceną (strefa wolnocłowa).Naszą kartą magnetyczną zapłacimy za wszystko.

    Uwaga: rachunek za dokonane zakupy w butikach, barach, klubach etc. dostajemy ostatniego wieczoru do kabiny.
  20. Wycieczki fakultatywne

    Uczestnicy wykupują je już na statku w biurze podróży, choć istnieje możliwość zapoznania się z ich ofertą jeszcze przed rejsem w naszym biurze. Armatorzy dbają o każdego uczestnika rejsu, dlatego oferta wycieczek dodatkowych jest bardzo bogata i z pewnością, każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Ceny wycieczek zaczynają się już od ok. 35€ i są prowadzone przez przewodników po angielsku, włosku, niemiecku i francusku.
  21. Posiłki na statku

    Kuchnia podczas rejsu to jeden z najważniejszych punktów tego typu podróżowania. Na każdym ze statków goście mają do wyboru od kilku do czasem kilkunastu restauracji – od kuchni włoskiej, francuskiej, greckiej, meksykańskiej po chińską, japońską, czy amerykańską. Wszystkie potrawy są przygotowywane pod okiem najwyższej klasy szefów kuchni, tak aby zadowolić nawet najbardziej wymagające podniebienia. Goście mają do wyboru restauracje w formie klasycznego bufetu bądź eleganckie restauracje z menu a la carte .Tutaj zazwyczaj jada się kolacje. To wszystko oczywiście w cenie rejsu czyli menu nie mają cen.

    Alkohole, napoje gazowane oraz kawa są płatne dodatkowo. Dotyczy to konsumpcji w restauracjach jak i barach.

    Na niektórych statkach są również restauracje płatne, gdzie należy z wyprzedzeniem robić rezerwacje. Często obowiązują tam stroje wieczorowe.
  22. Czym są tury posiłków (seatings)?

    Na statku jedynie w przypadku kolacji obowiązują tzw. Tury (seatings). Jeszcze podczas rezerwacji nasz pracownik poprosi Państwa o wybór preferowanego czasu kolacji. Najczęściej goście mają do wyboru jedną z dwóch tur: o ok. 18.30 lub o ok. 20.30. Po określeniu Państwa preferencji do rezerwacji zostanie przypisana konkretna restauracja oraz numer stolika. W przypadku pozostałych posiłków istnieje całkowita dowolność wyboru miejsca i czasu. Śniadania są serwowane zazwyczaj od godziny 7 do 10, a obiady/lunche między 13 a 16.W międzyczasie czynne są bary przekąskowe (dla tych, którzy lubią długo spać). Większość linii żeglugowych oferuje również możliwość bezpłatnego (bądź za drobną opłatą) zamówienia śniadania kontynentalnego do kabiny.
  23. Menu dietetyczne?

    Jeśli przestrzegają Państwo określonego typu diety to jeszcze przed rezerwacją prosimy o powiadomienie o tym naszego pracownika. Na większości linii żeglugowych bez większych kłopotów istnieje możliwość dostosowania menu do potrzeb gości.
  24. Czy mogę zamówić posiłki do kabiny? Co to jest 24h room service?

    Istnieje możliwość zamówienia każdego posiłku do kabiny. Dodatkowe opłaty za taką usługę są zależne od linii żeglugowych, a czasami od rodzaju kabin.
  25. Palenie na statku? Czy są miejsca na statku dla osób palących?

    Ogólnie jest zakaz palenia na statku. Istnieją wydzielone miejsca dla osób, które chcą palić papierosy, najczęściej należą do nich puby bądź cigar lounges. Goście mogą również palić papierosy na górnym pokładzie, na świeżym powietrzu, bądź na balkonie, w przypadku tego typu kabin. Bezwzględny zakaz palenia obowiązuje we wszystkich kabinach (są tam zainstalowane detektory dymu).
  26. Co można robić na statku czyli gazetka pokładowa

    Każdego wieczoru gdy nasz steward przygotuje łóżka do snu obok czekoladek na poduszce zostawia gazetkę pokładową. Dzięki czemu wiemy co czeka nas następnego dnia: dokąd zawiniemy i o której, co warto zwiedzić w danej miejscowości, gdzie zagramy w bingo lub nauczymy się salsy, jaki koncert będzie wieczorem, jakie zniżki czekają nas w butikach.To tylko część informacji.
  27. Rejs, a choroba morska?

    Wszystkie statki zostały zaprojektowane tak, by goście nie odczuwali nieprzyjemnego kołysania – każdy statek jest wyposażony w specjalne stabilizatory. Dzięki temu osoby, które są podatne na chorobę morską nie odczuwają żadnych związanych z tą przypadłością dolegliwości.
  28. Przed i po rejsie

    Istnieje możliwość rezerwowania hoteli przed rejsem i po rejsie wycieczkowym. Zespół Kruzy.pl zawsze służy radą i pomoże zrobić rezerwację.

    Oczywiście są to podstawowe informacje dotyczące resjów. wycieczkowych, na wszystkie szczegółowe pytania odpowiedzą pracownicy KRUZY.PL